2016. március 15., kedd

Argentína, 4. nap, Tigre

Hajókirándulás a Rio Paraná deltájában

Utolsó napomat töltöttem Buenos Airesben, az esti busszal továbbutazom Puerto Iguazuba. Magdival megbeszéltük, hogy ha már annyira megtetszett Tigre, menjünk el a kikötőhöz és tegyünk egy sétahajó kirándulást a Paraná deltájának egyik kis szigetére. Elautóztunk tehát Tigrébe, aminek a jelentése ugye tigris, nevét azonban mégsem e nagymacskáról, hanem egy másik, kisebb fajról, az évszázadokkal ezelőtt itt élő és itt elejtett jaguárokról kapta. Tigre bár közigazgatásilag nem tartozik Buenos Aireshez, gyakorlatilag már egybeépült vele. Valaha a vasútja egészen a hajókikötő állomásáig vezetett, de a polgármester néhány száz méterrel megrövidítette a vonalat, a vonatok már nem jönnek be egészen a hajókig. A turisztikai irodának és a jegypénztáraknak helyet adó épület számomra a monarchia építészeti hagyományait, fürdőépületeit idézi.
 A kikötőben kis és nagyobb hajók nem csak a kirándulni vágyókat, hanem a helyi lakosokat, az ingázókat is ugyanúgy várják, hiszen a Paraná folyó apró szigetein életvitelszerűen laknak az emberek, van iskola, templom, üzlet és étterem is.
 Mi kiválasztottunk egy oda-vissza kb. két és fél órás hajóutat a Sarmiento csatornán (Rio Sarmiento), melynek felénél kikötöttünk egy kisebb szigeten, ahol egy part menti étteremben igazi argentin specialitásokat fogyaszthattunk. Minden egyes part menti telekhez tartozik egy, a folyóhoz kivezető rámpa, végükön stéggel, ahol ezek a kis motoros bárkák (lanchák) a ki- és beszálló utasok számára egy pillanat erejéig meg-megállnak. A helyiek ezeket a vízibuszokat tömegközlekedési eszközként használják, munkába vagy iskolába menet, úgy, mint egyébként szárazföldön az autóbuszt. A tehetősebb tulajdonosoknak saját motorcsónakjuk is van, némelyeknek fedett tárolót is építettek. Vállalkozók hoteleket és bungalókat építettek a folyó mellett, melyekben várják a kikapcsolódni vágyókat a mesés környezetben.